Norwid – romantyk kosmosu… w swojej poezji pełnej muzyki zawarł głębię człowieka: człowieka pięknego i człowieka pełnego brzydoty… co dziś stanowi fundament? sztuczne piękno bez żadnej wartości? czy może poruszająca prawda zmęczonych, brzydkich, przewrażliwionych oczu? gdyby się chwilę zastanowić? pozwolić sobie na duchowe poruszenie? a wszystko to przepełnione mistrzowskim poczuciem humoru Norwida, który nie oszczędzał żadnej nieprawdy… muzyka Grzegorza Kwietnia – gitarzysty zespołu Magmen, pełna bluesowych anegdot, daje poezji Norwida mnóstwo przestrzeni… akompaniament Piotra Proniuka, pełen improwizacji, pozwala bez wstydu wspólnie z Norwidem próbować nazwać absurd naszego istnienia… a także ogromny profesjonalizm Michała i Wojtka… i muzyka Czesława Niemena napisana do kilku wspaniałych wierszy Norwida… i przede wszystkim – prawdziwy, pełen emocji, niepowtarzalny głos Natalii Sikory. zapraszamy na opowieść o nas samych… szczerą opowieść. zapraszamy na bal przebierańców. bez masek, świecidełek, strojów… usiądźmy przed zwierciadłem zapytajmy – co w świecie najcudowniejsze…
“Absurdustra – próba Norwida” to przede wszystkim poezja Cypriana Kamila Norwida, która była i wciąż jest aktualna w tym pełnym absurdu życiu. Poezja Norwida nie jest trudna, nie jest pogrążona w smutku (jak to się utarło o niej mówić) – jest wymagająca i to chyba najtrafniejszy epitet opisujący materię tej płyty. O Norwidzie w wykonaniu Sikora Proniuk Duo można powiedzieć tyle: szczere, rzetelne, bezkompromisowe, chwilami również bezlitosne, ale przede wszystkim liryczne i pełne emocji. Taki był zamysł. Kilka utworów w tym materiale to kompozycje Czesława Niemena, bez których opowieść “Absurdustra” nie byłaby pełna. Większość muzyki skomponował Grzegorz Kwiecień; kilka utworów jest autorstwa Natalii Sikory i Piotra Proniuka. Na płycie grają fantastyczni muzycy, których profesjonalizm i zaangażowanie nadały utworom – granym dotychczas na głos i fortepian – nowego znaczenia i wyrazu, doprecyzowując norwidowe myśli: na perkusji – Wojciech Bylica, na kontrabasie – Michał Lamża, na fortepianie – Piotr Proniuk, śpiewa – niezastąpiona Natalia Sikora.
Natalia Sikora – „talent godny najlepszych scen”
20-04-1986; urodziła się w Słupsku. Absolwentka wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie (2010). „Wygrała kilkadziesiąt” konkursów i przeglądów aktorskich i wokalnych. Jest laureatką między innymi dwóch Finałów „Szansy na Sukces” (2004 – 2005) w repertuarach: Stana Borysa (utwór: „Szukam Przyjaciela”) oraz TSA (utwór: „Alien”), 48. I 50. Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego w Słupsku – I nagrody (2003, 2005), Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie (III nagroda) – 2003, Festiwalu im. Anny Jantar we Wrześni – 2004 (II nagroda), Festiwalu im. Anny German w Zielonej Górze (nagroda Ministra Kultury) – 2005 oraz konkursów poetyckich w Aleksandrowie Kujawskim, Legnicy. W 2005 roku, będąc uczennicą klasy maturalnej, wygrała 26 Przegląd Piosenki Aktorskiej „Nowa Fala” we Wrocławiu (nagroda Publiczności, nagroda dziennikarzy, nagroda im. Andrzeja Waligórskiego, nagroda główna). Laureatka między innymi: XXX Ogólnopolskich Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie (wyróżnienie) – 2003; Konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej” w Warszawie (II nagroda) – 2005, nagrody Publiczności na 17. ChansonFestival w Kolonii (I rok studiów) – 2006, XIII Finału Turnieju Poezji Śpiewanej we Włocławku (III nagroda) – 2004, XIV Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Studenckiej LYKEND we Wrocławiu (I nagroda) – 2004, IX Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa „Czy to jest kochanie?” w Elblągu (I nagroda i nagroda Hanny Banaszak) – 2005, V Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Poetyckiej „O złote koło młyńskie” w Stargardzie Szczecińskim (I nagroda) – 2005, I Ogólnopolskiego Festiwalu im. Czesława Niemena NON-STOP w Słupsku (I nagroda) – 2006 (II rok studiów), XI Festiwalu Piosenki Artystycznej w Rybniku (nagroda specjalna) – 2007 – (II rok studiów), XIV Ogólnopolskiego Turnieju Śpiewających Poezję ŁAŹNIA 2007 w Radomiu (I nagroda) (II rok studiów), II Międzynarodowego Festiwalu SINGING MASK w Petersburgu (I nagroda) – 2007 (II rok studiów), 30 Przeglądu Piosenki Aktorskiej nurtu Off we Wrocławiu z projektem ”O’Malley’s Bar” w reżyserii Karoliny Kolendowicz w 2009 (III rok studiów) – spektakl, w którym wykorzystano teksty m.in. Toma Waitsai Nicka Cave’a. W styczniu 2007 zadebiutowała w spektaklu teatru telewizji “Umarli ze Spoon River” w reżyserii Jolanty Ptaszyńskiej (2006) (II rok studiów). Otrzymała również indywidualną nagrodę aktorską za spektakl „Katar w Chinach” na podstawie tekstów Różewicza w reż. Stanisława Otto Miedziewskiego na VIII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Słowa „Czyto jest kochanie?” w Elblągu w 2004 a także nagrodę Ireny Jun na III Ogólnopolskim Turnieju Sztuki Słowa „Zaklęte w labiryncie mitu” w Szczecinie w 2004. Wygrała Konkurs Mówienia Wiersza Herbertowskiego na XVI Warsztatach Wydziałów Aktorskich Polskich Szkół Teatralnych w 2008 (III rok studiów).
Współpracuje między innymi z Jerzym Satanowskim, Hadrianem Filipem Tabęckim; Romanem Kołakowskim, wokalistka zespołu At The Lake; od wakacji 2010 współtworzy wraz z Jackiem Belerem, Radkiem Rutkowskim, Wiktorią Rutkowską, Karolem Koszńcem i Piotrem Proniukiem zespół MIĘŚNIE (zespół kończy nagrywać debiutancki materiał). W 2011 została finalistką „Talentów Trójki” w kategorii Teatr. W czerwcu 2011 na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie miała miejsce premiera jej debiutanckiej płyty pod nazwą Sikora Proniuk Duo i tytułem „Absurdustra – próba Norwida”, którą wydał Teatr Polskiego Radia. Współpracuje z Teatrem Nowym im. Witkacego w Słupsku i z Teatrem Polskim w Warszawie.
Piotr Proniuk – ur. 23.07.89, gra od 8 roku życia na fortepianie. Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Słupsku, obecnie jest studentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Wielokrotny laureat konkursów pianistycznych organizowanych przez słupską PSM, uczestnik Makroregionalnych Warsztatów Pianistycznych Szczecin 2008. Laureat nagrody TV Kultura w II Ogólnopolskim Festiwalu im. Cz. Niemena “Niemen NON-Stop” w Słupsku z zespołem “Threonine”. Finalista Studenckiego Festiwalu Twórczości “Łódźstock 2008″ w Łodzi. Znany z zamiłowania do muzyki rozrywkowej, w szczególności bluesa i szeroko pojętego rocka. Od 2007 roku towarzyszy Natalii Sikorze, z którą koncertuje po całym kraju. Jest także autorem części muzyki wspomnianego duetu – stale komponuje. Traktuje muzykę jako swoje jedyne powołanie – do największych marzeń należy… stała możliwość grania na polskiej i zagranicznej scenie muzycznej. Od 2008r pod szyldem „Sikora Proniuk Duo” współtworzy projekt „Absurdustra – próba Norwida”, który w 2011 roku miał fonograficzną premierę, realizowaną przez Teatr Polskiego Radia.
Wojciech Bylica urodził się 20 maja 1986 w Tarnowie. Ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia im. F. Chopina w Krakowie w klasie perkusji prof. Leona Olejniczka w 2005 roku, oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. S. Skoczyńskiego w 2010 roku. Z big bandem UMFC prowadzonym przez dr Ryszarda Borowskiego otrzymał II nagrodę w 2007 roku, oraz I nagrodę w 2008 roku na Bydgoszcz Big Band Festiwal. W 2009 roku wraz z zespołem Jazz Construction został laureatem I nagrody na Europejskich Integracjach Muzycznych w Żyrardowie. Uczestniczył w festiwalach FAMA, Crossdrumming, Com`in, kursach muzycznych w Jeleniej Górze, Bielsku Białej, Pułtusku i Chodzieży. W 2009 roku wraz z Jazz Construction wydał pierwszą płytę zespołu. Nagrywał muzykę do spektakli „Pocztówka z Meksyku” (Teatr Śląski „Ateneum”), „Świat Garmanna” (Teatr Baj), oraz dla Polskiego Radia (audycje radiowe, płyta Natalii Sikory). Koncertował na Ukrainie, w Czechach, Niemczech, Hiszpanii i we Francji. Współpracował m.in. z Filharmonią Narodową, Filharmonią Krakowską, Operą Narodową, Sinfonią Iuventus, Warszawską Operą Kameralną, Nową Orkiestrą Kameralną, MTM „Operetka”, Teatrem ROMA, Radomską Orkiestrą Kameralną, Płocką Orkiestrą Symfoniczną.
Michał Lamża, ur. 18 kwietnia 1982. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie. Gra na kontrabasie, gitarze basowej i fortepianie (instrumentach klawiszowych) muzykę klezmerską (Klezmersi), rozrywkową (Teatr Żydowski, niezależne projekty Leonoff (gitara basowa) i Płyny – instrumenty klawiszowe) i klasyczną (Orkiestra Polskiego Radia, Sinfonia Varsovia, Sinfonia Viva). Ponadto zajmuje się aranżacją. Z jego opracowań korzystają zespoły rozrywkowe, orkiestry kameralne, zespół Teatru Żydowskiego, oraz muzycy jazzowi (m.in. Grażyna Auguścik, Tomasz Szukalski).